Firmy, które pragną odnieść sukces w branży, muszą się odpowiednio zaprezentować. Obok samych produktów szczególnym z ważkich wyróżników marki powinien stać się dedykowany sklep internetowy.
To rozwiązanie, które dosyć wyraźnie eksponuje unikalny plan firmy na organizację sprzedaży i obsługę zamówień. Dzięki wyjątkowemu layoutowi dedykowanego sklepu internetowego można podwyższać wartość koszyka – np. poprzez prezentację komplementarnych produktów albo krótkoterminowych obniżek. Można także udostępniać klientom inne narzędzia wspierające sprzedaż – wszelkiego typu kalkulatory, wizualizacje, prezentacje produktów.
Znaczny zakres oddziaływania na opinię na temat platformy e-commerce zyskuje poziom kontaktu z obsługą. W przypadku dedykowanego sklepu internetowego – przy pomocy indywidualnego panelu dla poszczególnych sprzedawców – wdrażamy funkcje, takie jak status dostarczania przesyłek, raporty lub różnego typu chaty.
Należy również pamiętać o marketingowym charakterze dedykowanego sklepu internetowego. Layout serwisu oraz układ podstron z towarami wpływa na rozpoznawalność serwisu. Stworzenie ich od podstaw okaże się bardziej skuteczne, niż przeprojektowywanie kart z towarami udostępnianych w gotowych projektach. Dedykowane sklepy internetowe gwarantują znacznie więcej możliwości w opracowywaniu user experience, niż byłoby to prawdopodobne w sprzedawanych systemach handlowych, promowanych na rynku.