Współczesna gospodarka wymusza na firmach doskonałe dostosowanie do wymagań klientów. Jeśli chce się zrealizować najważniejsze ich potrzeby, do prowadzenia sprzedaży niezbędny będzie system dedykowany. Jego zaprojektowanie daje profity także samemu przedsiębiorstwu, gdyż tworzy ono siłę konkurencyjną. Dzięki systemowi dedykowanemu można dostarczać odbiorcom usługi i produkty, których nie mają u siebie inni. Można również przeprowadzać transakcje prędzej, łatwiej i z mniejszym ryzykiem błędów.
Główną z najważniejszych kwestii, jakie warto wziąć pod uwagę opracowując system dedykowany jest zakres oczekiwań firmy. Nie należy kopiować już istniejących programów, gdyż nie mamy dostępu do zaplecza systemu i powinniśmy odtwarzać jego funkcjonalności wyłącznie nieskuteczną metodą testów i prób. Tymczasem system dedykowany buduje się właśnie po to, by odpowiadał on indywidualnym działaniom przebiegającym wewnątrz organizacji. Decydującymi częściami projektowania systemu dedykowanego jest bowiem sporządzenie mądrego planu, dalej zrealizowanie prac informatycznych i przetestowanie powstałego rozwiązania – także z udziałem przyszłych użytkowników.